Over DataByte

DataByte bestaat dertig jaar en is te jong om stil te staan. Wij zoeken nieuwe collega’s die zich willen ontwikkelen, niet stil kúnnen staan en onze groei komen versterken! Make IT Happen!  

Ons Team, onze trots, onze toekomst!

Wat wij doen? Onze expertise is ICT. Bij DataByte werken deskundige mensen met verschillende disciplines die hun kennis en vaardigheden bundelen op het gebied van softwareontwikkeling, cloud, bedrijfsprocessen en ICT-infrastructuur. Samen werken wij aan innovatieve producten en diensten; we programmeren in Office365, installeren enterprise mobility en security in ICTnetwerken. Bij ons werken betekent dus iedere dag werken bij een werkgever die jouw ontwikkeling voorop stelt en waar je met collega’s kunt samenwerken aan de nieuwste technologieën! Wie wil dat nou niet!

Bij DataByte werken medewerkers met verschillende functies, opleidingen, leeftijden en achtergronden. Maar één ding hebben wij gemeen: wij werken vanuit onze talenten en competenties. Onze visie is: als wij doen waar wij goed in zijn, dan ervaren wij plezier in ons werk en dan ontwikkelen wij ons continu, zowel op professioneel als persoonlijk gebied. Dankzij onze groei, helpen wij onze klanten groeien en zij helpen DataByte als ICT-specialist groeien.

De DataByte-cultuur  

DataByte is een lerende organisatie. Vanuit de growth-mindset geloven wij dat altijd alles verbeterd kan worden. Alle collega’s nemen dagelijks het initiatief om aan verbeteringen en nieuwe processen te werken. Dat doen we voor onze klanten om elke dag te verrassen met onze dienstverlening. Wij weten dat DataByte alleen kan groeien, als onze collega’s groeien. Niet alleen het verbeteren van job-skills staat centraal, persoonlijke ontwikkeling ook. Wij streven ernaar om elke collega vanuit zijn of haar talenten te laten werken, want als we doen waar wij goed in zijn, dan ervaren we plezier in ons werk en ontwikkelen we continu. Elke collega krijgt het eigen stuur in handen en mag zelf de koers bepalen in zijn of haar ontwikkeling.

Leren en ontwikkelen kan alleen door eerlijke en oprechte feedback te geven en vragen. Dat doen we face-to-face of in de zelf ontwikkelde Feedback App. Collega’s geven elkaar feedback omdat ze denken dat een collega kan leren en ontwikkelen, of omdat de collega een compliment verdiend. Betrokken zijn onze DataByters zeker, naar elkaar maar ook naar onze klanten. Een persoonlijke benadering naar onze klanten vinden we zeer belangrijk. We willen weten wat er bij u gebeurd, wat uw doelen zijn en waar u naar toe wilt groeien. Door de persoonlijke band en korte lijnen willen we u zo goed mogelijk van dienst zijn, met als doel om onze klanttevredenheid te verhogen. Tevreden klanten worden immers loyale klanten. Daarom meten we de klanttevredenheid bij onze klanten en worden onze Engineers beloond op hogere tevredenheid.

Processen handhaven we met verschillende tools die we zelf hebben ontwikkeld. Zoals EOS, waarin we onze jaar-, kwartaal-  en weekdoelen plaatsen. Zo meten we elke week in een teammeeting en in 1 op 1 gesprekken of we op schema lopen. Door elke week de tijd te nemen om uit te zoomen kunnen we voorspellen waar onze verbeteringen zullen moeten plaatsvinden. Vandaar dat we vaker pro-actief dan reactief handelen. Een DataByter denkt meerdere stappen vooruit, ook voor onze klanten.

Collectief vieren we onze successen. Eens per kwartaal komen alle collega’s samen voor onze personeelsbijeenkomst, waar we onze trots met elkaar delen en stilstaan bij successen. Volledig geïnspireerd en vol goede ideeën werken we de volgende dag weer hard aan onszelf, voor onze organisatie en voor onze klanten. 

Passen onze kernwaarden bij jou? Dan pas jij bij DataByte!

Onze zes kernwaarden zijn niet verzonnen, maar ontdekt door klanten die werken met onze deskundige en gedreven DataByte’ers. De kernwaarden vind je terug in ons gedrag, dit maakt DataByte onderscheidend! Hierdoor werken wij aan een steeds sterker DataByte. Maar, met het opschrijven van kernwaarden alleen zijn wij er niet. Je vindt deze kernwaarden terug in verschillende processen, bijvoorbeeld in het selectieproces of in je ontwikkelgesprekken.

Excelleer jij in jouw werk en in één of meer van deze kernwaarden? Dan word jij medewerker van de maand van DataByte. Dat word je natuurlijk niet zomaar. Benieuwd wat jouw voorgangers daarvoor hebben gedaan? Lees de blogs en laat je inspireren!

TMA-analyse: “Alsjeblieft, dit ben ik!” – Alle medewerkers van DataByte hebben een TMA-analyse gedaan. Zo weten we van iedereen en elkaar waar talenten liggen. Lees hier meer. 

DataByte ISO en NEN certificeringen

ISO-27001-logo-lichtgroenNEN-7510-logo-donkergroen

De ISO 27001 certificering bewijst dat DataByte een een systematische beheer-aanpak hanteert in het beveiligen van de belangrijke bedrijfsinformatie. Klanten kunnen erop vertrouwen dat DataByte haar informatieprocessen op orde heeft en haar beveiligingsmaatregelen procesmatig heeft ingericht volgens een internationale standaard.
DataByte heeft daarnaast ook de certificering voor adequate informatiebeveiliging in de zorg, de NEN 7510-certificering. Met deze certificering voldoet DataByte aan de Code voor informatiebeveiliging, met een specifieke aangepaste versie voor de zorgsector, waarin met name specifiek extra aandacht wordt besteed aan onder andere privacybescherming.