Servicedesk Manager Kevin van der Wegen medewerker van de maand februari 2020

“Kevin pakt alles aan, zowel persoonlijke als technische uitdagingen. Op die manier is hij constant bezig met initiatief nemen en met blijven ontwikkelen, zowel van zichzelf als van de afdeling.” aldus Dennis (Manager IT Operations) die Kevin nomineerde voor deze medewerker van de maand.

John de Jongh (Directeur) ging met Kevin in gesprek over zijn nominatie.

Wat is de reden van de nominatie?

Mijn stap van Senior Servicedesk Engineer naar Servicedesk Manager, en de groei die ik doorgemaakt heb ik die rol. Iedereen, en vooral het team, zag verbetering. De tickets werden geleidelijk verdeeld, waardoor we alles weer onder controle kregen.

Wat heb je daar voor moeten doen?

De dingen die ik vanuit mijn eigen ervaring jarenlang heb gezien, toepassen. Ik verdeel de tickets over de groep, aan de hand van kennis van de individuele Servicedesk collega’s. Ik weet wat ze wel of niet kunnen. Dus inschatten hoe ingewikkeld het tickets is, welke kennis er nodig is en bij wie het ticket het beste past is erg belangrijk. Ik hou de SLA’s constant in de gaten, dat iedereen de tickets dus op tijd afrond. Ik heb dat eerst in een proefperiode van 3 maanden gedaan, daar had ik zelf om gevraagd. Die proefperiode ging goed. En daarna werd het de laatste twee maanden van 2019 officieel!

Heeft iemand je bij deze nieuwe stap geholpen?

Jazeker, Dennis, Bart (Teamleider Servicedesk) en Jacco (Manager Infra) hadden een belangrijke rol. Jacco qua communicatie en alles erom heen. Dennis houdt het overzicht. Bart doet het deel met de ontwikkeling van de Servicedesk Engineer. Zodoende kan ik me richten op mijn sterkte: het proces en de structuur

Wat is de volgende stap en wat moet je daar voor doen?

Ik moet er op toezien dat het waargemaakt blijft worden, iedereen kan op mijn plek gaan zitten en tickets uitdelen. Maar dat hoort wel op de juiste manier te gebeuren. Met de juiste prioriteit de tickets op laten pakken, alles in de gaten houden en tijdig escaleren, zodat de doorlooptijd van de tickets altijd zo laag mogelijk blijft. Daar moet continu aan gewerkt blijven worden. Bijvoorbeeld door de jongens veel meer kennis bij laten brengen via de huidige dagelijkse werkzaamheden, maar ook door ze bij systeembeheer mee laten gaan en de contactpersonen te laten ontmoeten. Dan hebben ze een voorstelling van het netwerk, van de mensen. Dat is beter voor de relatie, klanttevredenheid en het maakt hun werk een stuk makkelijker, dan nu een schematische afbeelding of beschrijving van een netwerk.

Was het een leuke verrassing Medewerker van de Maand?

Ja, dat is altijd een leuke verrassing en dit voor de tweede keer. Ik had nooit gedacht dat iemand op de Servicedesk, medewerker van de maand kon worden. Omdat het werk voornamelijk op de achtergrond gebeurd. Wat een Engineer doet hoor en zie je gelijk. En het was vroeger ook alleen maar als je van doorgroeide naar Storingsengineer of buitendienst. Dus ja, leuk, maar ik heb ook een beetje vreemd gevoel. Heel eerlijk eigenlijk vind ik hem zelf op dit moment niet verdient, want het gaat nu niet zoals ik het wil. In december vond ik hem terecht, nu niet. Uiteraard zie ik ook wel dat we het steeds beter doen en beter blijven doen. Iedereen van het team zet zich voor de 100% in voor de zaak, daar ben ik trots op.

Wat vind je leuk aan werken bij DataByte?

Sowieso de dagelijkse uitdagingen, dat die elke dag anders zijn. Na 15 jaar blijft het werk altijd nieuw, je komt niet vast te zitten in een sleur. En uiteindelijk de mogelijkheid om door te groeien, naar deze functie. Wie had dat ooit kunnen dromen…

Tip voor anderen (om succesvol te zijn binnen DataByte of om medewerker van de maand te worden)

​​​​​​​Niet alleen jezelf willen verbeteren, maar ook kijken naar oplossingen waar we met z’n allen beter van worden. Blijf daarnaast vooral niet in je comfortzone, doe eens gek en pak iets wat op persoonlijk vlak ligt bijvoorbeeld. In andere zaken waar je ook iets aan hebt om een volgende stap te maken.

Meer nieuws