Senior Accountmanager Charles medewerker van de maand juni 2019

Charles is door Bart (Sales & Marketing Directeur) benoemd tot medewerker van de maand juni op kernwaarden ‘trots op elkaar’, ‘betrokken’ en ‘initiatief nemen’.  

 ‘’Met het White Collar Boxing event heb jij diverse initiatieven bij elkaar laten komen. Allereerst natuurlijk jouw vurige wens om nog één keer een wedstrijd te kunnen boksen. Maar daarnaast heb je ook de link weten te leggen met ons als bedrijf, heb je ons bedrijf fantastisch vertegenwoordigd en heb je maatschappelijke verantwoordelijkheid getoond. In al deze initiatieven zie ik onze kernwaarden trots, betrokkenheid en in initiatief nadrukkelijk terug.’’ Aldus Bart.  Charles vertelt hoe hij de nominatie ervaart..

White Collar Boxing? Neem degene even mee die nog niet weten wat het is én wat jij daar hebt gedaan.

‘’Op 5 april heb ik als bokser deelgenomen aan de 6e editie van het White Collar Boxing (waar een recordbedrag van €123.187,04 is opgehaald)! White Collar Boxing zet zich in voor Lymph&Co, een stichting die grensverleggend onderzoek ondersteunt om de behandeling van lymfklierkanker te verbeteren. In de aanloop naar dit event stonden vele collega’s, vrienden en klanten mij bij, werd er gedoneerd en meegeleefd.’’

Wat betekende meedoen aan het White Collar Boxing event?

‘’Het was mijn persoonlijke stip. Er is echt een droom in vervulling gegaan! Ik heb altijd topsporter willen zijn, maar daar helaas nooit het talent daar voor gehad. En nu heb ik maanden lang als topsporter geleefd! Dit betekent 5 keer in de week sporten. Dat is veel. Dus ik heb dit echt moeten managen, dat heeft puur met mijn leeftijd te maken. Ik kan gewoon niet iedere dag voluit gaan. Maar ook de media-aandacht, heel veel publiciteit en de spanning. Zo’n event, en dan ook nog in zo’n arena.. terwijl het vroeger een gymzaaltje was, met boksen die met duct tape vastgeplakt waren. De ‘speaker’ zij het nog: dit was 1 van de meest imponerende boksgala’s ooit georganiseerd. Qua ambiance, TV-schermen en mooi gedekte tafels. Gewoon echt top! Mijn verwachtingen zijn overtroffen wat dat betreft. ’’

Boksen voor een goed doel

‘’In de dagen vooraf konden we zien wat er gedoneerd was. Het eindbedrag was €72.000,- in 2018. Met deze editie hebben we €123.187,04 opgehaald, dat is een bizar bedrag! Daardoor realiseerde iedereen zich steeds meer, dat het om het goede doel ging. En met die gedachte is iedereen die dit gaat doen een winnaar. Of je nu wint of verliest, van 32 tot 58 jaar. Dat je fysiek en mentaal nog in staat bent om zo’n wedstrijd te boksen, dan ben je in een bevoorrechte positie. Winnen was voor sommige heel belangrijk. Het ging mij er om dat we, buiten het goede doel, een mooie wedstrijd mochten boksen.’’

Laat jouw deelname aan dit event ook iets zien over hoe jij bent in jouw rol als Accountmanager?

‘’Ja, in relatie tot Maatschappelijk verantwoord ondernemen. Jammer genoeg heeft iedereen met kanker te maken, het heeft daarom ook altijd een raakvlak bij klanten. Dit laat zien hoe je als bedrijf en persoon in elkaar zit. Net zoals met de Haste4Life acties. Ook het kwetsbaar opstellen, over de zenuwen en spanning draagt eerlijkheid uit. Iets wat ik in mijn functie erg belangrijk vind!’’

Wat vind je leuk aan werken bij DataByte?

‘’De vrijheid en daaraan gekoppeld de verantwoordelijkheden. Het is geen probleem als ik ’s ochtends moet sporten, als ik mezelf overdag en ’s avonds bij de klanten maar bewijs. Daarnaast de samenwerking met iedereen, we zijn een hechte club mensen met één gezamenlijk doel. Ook de werkomgeving vind ik belangrijk én dat ik voor een groot deel mijn eigen doelen kan bepalen en die ook kan nastreven! ‘’

Wat is je tip voor collega’s?

‘’Als je een ambitie hebt; durf en accepteer dat er een risico aanzit en dat het zo kan zijn dat je het niet gaat halen. Maar doe er alles aan om het te realiseren en verzin geen excuses. Zoals: ‘ik ben te oud, niet getraind, niet gedisciplineerd genoeg’. Ga ervoor en sta versteld van wat je allemaal kunt bereiken!’’

Mede dankzij Charles inzet in de ring en de support van relaties en collega’s buiten de ring, heeft de organisatie een prachtig bedrag kunnen doneren aan de stichting Lymph&Co! Op vele manieren was dit een bijzonder mooie avond!
We zijn trots op collega Charles en willen iedereen bedanken die op welke wijze dan ook een bijdrage heeft geleverd tijdens deze 6e editie van het White Collar Boxing.

 

Meer nieuws