Onze cultuur in een notendop

Een organisatiecultuur is het geheel van normen en waarden die binnen een organisatie gelden. Om jezelf thuis te voelen op het werk en de beste versie van jezelf te zijn, is het belangrijk dat je past bij deze normen en waarden. Eigenlijk de ongeschreven regels binnen een organisatie. Hoe onze cultuur eruitziet hebben we samengevat in een notendop.

De DataByte-cultuur  

DataByte is een lerende organisatie. Vanuit de growth-mindset geloven wij dat altijd alles verbeterd kan worden. Alle collega’s nemen dagelijks het initiatief om aan verbeteringen en nieuwe processen te werken. Dat doen we voor onze klanten om elke dag te verrassen met onze dienstverlening. Wij weten dat DataByte alleen kan groeien, als onze collega’s groeien. Niet alleen het verbeteren van job-skills staat centraal, persoonlijke ontwikkeling ook. Wij streven ernaar om elke collega vanuit zijn of haar talenten te laten werken, want als we doen waar wij goed in zijn, dan ervaren we plezier in ons werk en ontwikkelen we continu. Elke collega krijgt het eigen stuur in handen en mag zelf de koers bepalen in zijn of haar ontwikkeling.

Leren en ontwikkelen kan alleen door eerlijke en oprechte feedback te geven en vragen. Dat doen we face-to-face of in de zelf ontwikkelde Feedback App. Collega’s geven elkaar feedback omdat ze denken dat een collega kan leren en ontwikkelen, of omdat de collega een compliment verdiend. Betrokken zijn onze DataByters zeker, naar elkaar maar ook naar onze klanten. Een persoonlijke benadering naar onze klanten vinden we zeer belangrijk. We willen weten wat er bij u gebeurd, wat uw doelen zijn en waar u naar toe wilt groeien. Door de persoonlijke band en korte lijnen willen we u zo goed mogelijk van dienst zijn, met als doel om onze klanttevredenheid te verhogen. Tevreden klanten worden immers loyale klanten. Daarom meten we de klanttevredenheid bij onze klanten en worden onze Engineers beloond op hogere tevredenheid.

Processen handhaven we met verschillende tools die we zelf hebben ontwikkeld. Zoals EOS, waarin we onze jaar-, kwartaal-  en weekdoelen plaatsen. Zo meten we elke week in een teammeeting en in 1 op 1 gesprekken of we op schema lopen. Door elke week de tijd te nemen om uit te zoomen kunnen we voorspellen waar onze verbeteringen zullen moeten plaatsvinden. Vandaar dat we vaker pro-actief dan reactief handelen. Een DataByter denkt meerdere stappen vooruit, ook voor onze klanten.

Collectief vieren we onze successen. Eens per kwartaal komen alle collega’s samen voor onze personeelsbijeenkomst, waar we onze trots met elkaar delen en stilstaan bij successen. Volledig geïnspireerd en vol goede ideeën werken we de volgende dag weer hard aan onszelf, voor onze organisatie en voor onze klanten. 

Wil jij deel uitmaken van onze organisatie? Bekijk onze vacatures of stuur een open sollicitatie!

 

Meer nieuws