Een nieuwe baan tijdens corona: hoe virtuele kennismakingsgesprekken het nieuwe normaal werden.

Een nieuwe baan in tijden van corona. Kennismaking met nieuwe collega’s, overdracht van klanten en de inwerkperiode. Hoe is dit gegaan? Nieuwe collega’s Jorg (Sales Manager) en Ewoud (Senior Accountmanager) nemen u mee.

Een connectie maken met collega’s terwijl je elkaar niet dagelijks op kantoor ziet. Hoe is jullie dat vergaan?

Ewoud: ‘’ Ik ben 1 april gestart. Toen ik mijn spullen in Steenbergen ophaalde, werkte iedereen nog thuis. Een normale voorstelronde is toen ook niet geweest. Gewoonweg omdat dit niet kon. Ik heb een inwerkplan gekregen met daarin de namen van collega’s waarmee ik contact kon opnemen. Via Microsoft Teams heb ik kennismakingsgesprekken ingepland. Ook is er iedere ochtend een virtuele dagstart met het hele sales-team. Op deze manier zie je elkaar toch regelmatig en voelde ik me snel betrokken. De laatste weken ben ik wat vaker op kantoor. Het is een ruim pand, dus de 1,5 meter regel is goed aan te houden. Ook worden de gesprekken bij klanten op locatie wat meer opgepakt, waarbij we de regels vooraf goed doorspreken en borgen. Maar ook de virtuele kanalen worden nog steeds veelvoudig gebruikt. Er ontstaat een mooie mix van live- en virtuele meetings, waarbij de gezondheid van iedereen altijd voorop staat!’’

‘’Er ontstaat een mooie mix van live- en virtuele meetings, waarbij de gezondheid van iedereen altijd voorop staat!’’ aldus Ewoud (Senior Accountmanager) 

Jorg: ‘’Ik ben 1 mei gestart. Toen waren er al de nodige voorzorgsmaatregelen genomen op kantoor, waardoor het mogelijk werd iedere dag in Steenbergen te werken. Op die manier kon ik aanwezige collega’s toch wat gemakkelijker opzoeken. Al werken er nog veel collega’s dagelijks thuis. Bij hen zoek ik de connectie virtueel op. Via Microsoft Teams had ik de eerste dagen diverse gesprekken. Ik was nog niet heel ervaren met het werken met Teams, maar ik raakte er snel aan gewend. Virtuele kennismakingsgesprekken werden snel het nieuwe normaal!’’

Hoe omschrijven jullie de sfeer die jullie hebben ervaren tijdens deze bijzondere start?

Hier waren Jorg en Ewoud het snel met elkaar over eens: ‘’Er heerst een vriendelijke en hartelijke sfeer. De (virtuele) start is voor ons nieuw, maar ook voor collega’s. Iedereen was erg welwillend om via Teams kennis te maken. We voelden ons snel welkom, ondanks dat we veel collega’s nog nooit écht hebben gezien. Ook is iedereen erg behulpzaam. Even meekijken is toch wat lastiger, maar hier zijn we creatief mee om gegaan. Al met al een erg welkom gevoel dus!’’

Wat spreekt jullie aan in het werken bij DataByte?

Jorg: ‘’De vrijheid om dingen op te pakken en te verbeteren. Ik kan er echt mijn eigen richting aan geven, sterker nog, dat wordt ook verwacht. Ik denk mee en kijk vooruit. Het werken bij DataByte vergelijk ik met de vrijheid om een eigen ondernemer te zijn binnen DataByte. Deze verantwoordelijkheid, vrijheid en assertiviteit past me wel! ‘’

‘’Je hebt de vrijheid om een eigen ondernemer te zijn binnen DataByte’’ aldus Jorg (Sales Manager)

Ewoud: ‘’Ik sluit me helemaal aan bij de vrijheid zoals Jorg die omschrijft. DataByte is een organisatie waarin een proactieve houding gewenst en gewaardeerd word. Verantwoordelijkheden kan je naar je toetrekken en daarmee snel meerwaarde tonen. Dit vrije speelveld spreekt mij als sales-professional erg aan!’’

Geïnspireerd geraakt door Jorg en Ewoud? Bekijk de huidige openstaande sales vacatures en wie weet tot snel!

Meer nieuws