IT Manager Jeffrey Otte medewerker van de maand januari 2020

Jeffrey is medewerker van de maand geworden op de kernwaarden Collectief willen winnen. ‘’Vanuit zijn expertise en rol als ‘trusted advisor’ altijd het vertrouwen genoten richting externe ICT-partners en daarmee is zijn voortrekkersrol van onschatbare waarde gebleken.” aldus John Heijnen die Jeffrey nomineerde voor deze medewerker van de maand.

Reden van nominatie

Jeffrey heeft er voor gezorgd dat een klant behouden werd. Een klant wilde in eerste instantie afscheid nemen omdat wij een stuk van de dienstverlening niet konden invullen. Jeffrey heeft het voortouw genomen om de dienstverlening te onderzoeken en deze kennis te bemachtigen, met als resultaat dat de klant bij ons bleef! Kortom, klant behouden en meer kennis opgedaan!

Waarom nam jij het voortouw?

De klant ken ik al een hele tijd. We voerden nog een groot deel van de ICT bij hun uit. Door dicht bij de klant te blijven werd het mij steeds duidelijker wat ze wilden. Dat wij een stukje kennis miste, betekende voor mij geen afscheid. Ik wilde graag mezelf meer specialiseren in een specifieke branche. Het was voor mij een extra motivatie, ik wilde graag iets nieuws leren wat anderen nog niet kunnen. Het maakte mij extra gemotiveerd om de materie onder de knie te krijgen.

Dat was niet gemakkelijk volgens mij?

Zeker niet. Het ging niet vanzelf. Ik heb zelf de hulp ingeroepen. Ik heb een cursus gevolgd. Ik voel me verantwoordelijk om het beste voor de klant te doen.
Er was over een aantal cruciale zaken niet nagedacht voor de klant. Ik heb toen een training voor het hele team gevraagd, daarnaast heb ik een event over G-suite bezocht. Heel andere competenties, maar belangrijk om onder de knie te krijgen.

En wat vond de klant van jouw efforts?

We hebben samen met de klant het plan gemaakt om er voor te zorgen dat alle facetten helder waren. Het is ook echt een team effort. Ik doe dit niet alleen, het begint ergens, maar ik heb alle collega’s nodig om het succesvol uit te voeren, engineers, servicedesk, 24×7 team, tot de facturatie. We hebben het hiermee intern kunnen borgen voor de klant.

Wat is de volgende stap en wat moet je daar voor doen?

Innoveren wordt steeds belangrijker bij onze klanten. Met dat bedoel ik dat wij mee gaan in hun visie en de technologie die daarbij gebruikt moet worden. Daarom werken we nu ook met een partner die verstand heeft van AI – dat is wel de toekomst en dat is ook wat wij van onze partners verwachten.

Was het een leuke verrassing Medewerker van de Maand?

Ja, dat had ik niet verwacht. Al vind ik zoals ik het hier eerder aangaf echt een team effort. Ik doe dit natuurlijk niet alleen.

Wat vind je leuk aan werken bij DataByte?

De vrijheid, de waardering, leuke collega’s onder elkaar en de mogelijkheden die er zijn. Je kan aangeven wat je graag wil en je mag zelf bepalen welke richting je op wil.

Tip voor anderen (om succesvol te zijn binnen DataByte of om medewerker van de maand te worden)

Heel belangrijk, loop niet weg voor je verantwoordelijkheden. De klant huurt ons nog steeds in, we hebben dus nog een job te doen. Dat zo goed mogelijk uitvoeren, zorgde voor deze nieuwe kans.

Op 21 december is Jeffrey geslaagd voor Google professional Cloud Architect, een bijzondere prestatie. Gefeliciteerd Jeffrey!

Meer nieuws