Kevin neemt je mee in alle ins en outs over hoe hij de klantverwachting overtreft

Vanuit DataByte zijn we continu bezig met het overtreffen van de klantverwachting, bij uitstek onze afdeling Infra, van Servicedesk tot Senior Project Engineer. Maar hoe doen ze dat nou?  En wat betekent dit voor het werken binnen onze afdeling? Waar moet jij als nieuwe collega rekening mee houden en wat kan jou helpen om óók deze klantverwachting te overtreffen bij onze klanten? Kevin (Senior Netwerk Engineer) vertelt je alle ins- en outs!

Hoe overtref jij de klantverwachting?

Door gewoon mijn best te doen, wanneer klanten dat zien dan wordt dit gewaardeerd. Ook probeer ik klanten vaak voor te zijn. Dus als de klant mij iets vraagt, dan werk ik de vraag volledig uit en reageer ik met het antwoord, maar geef ik daarbij ook aan “vergeet je dit niet, en houdt hier rekening mee of dit heb ik ook voor je gedaan, is dat ook gelijk geregeld”.

Vragen DataByte klanten een specifieke DataByte- aanpak? Bv. Het persoonlijk benaderen en de relatie met de klant?

Kevin: ”Onderhoud van de relatie is ontzettend belangrijk voor DataByte, en bij veel klanten waar ik kom merk ik dat bij deze klanten dezelfde cultuur heerst. Bij de ene klant is dat binnen een gehele organisatie het geval, bij anderen leeft dit enkel bij de contactpersoon. Belangrijk is wel dat we ten allen tijden kwaliteit leveren; we staan niet bekend als de goedkoopste in de markt, maar leveren wel kwaliteit. Tevens is het ook altijd wel duidelijk dat we geen “dozen schuivers” (willen) zijn, maar ons echt focussen op de dienstverlening en bedrijven daarmee verder willen helpen.”

Op welke manier laat jij dit zien in jouw werk?

Natuurlijk door je werk goed uit te voeren en daarmee zorgen dat de klant relatie goed is en blijft. Dat is de primaire vereiste. Persoonlijk houd ik me ook bezig met de bedrijfsvoering van de klanten. Vraag frequent hoe het gaat, kijk af en toe op de site of volg de social media kanalen. Dit zorgt voor gesprekstof tijdens de bezoeken en klanten waarderen de betrokkenheid welke je hiermee toont.

Welke complimenten krijg jij hierover van klanten of collega’s?

Ik heb wel eens een succes van een klant intern gedeeld. KV Invest (kooijman autogroep) is verkozen tot beste dealer van Europa (Kia) en speciaal hiervoor was er een documentaire gemaakt welke op TV is uitgezonden. Ik heb dit intern gecommuniceerd zodat al mijn collega’s konden kijken. Het delen van deze informatie werd door een aantal collega’s gewaardeerd. Sommige collega’s zijn daar geweest en vinden het leuk om te zien. Anderen hebben deze klant veel aan de telefoon gehad maar nog nooit gezien, en zijn dan nieuwsgierig.

Is het moeilijk om iedere dag een stapje extra te zetten of zit dit in jouw natuur?

Het gaat vanzelf, het maakt mijn werk ook een leuk. Het feit dat we bij tal van soorten organisaties komen in een hoge diversiteit aan branches maakt ons werk op locatie leuk. Dit kan je zelf uitbreiden door op deze manier je betrokkenheid te laten zien, en zo kom je ook veel te weten over de klant. Het gebeurd frequent dat ik een rondleiding krijg in een productiehal bijv. doordat ik op kantoor vragen stel over de bedrijfsvoering.

Wat wil jij nieuwe collega’s meegeven om ook de klantverwachting te gaan overtreffen?

Doe je best, meer kan je niet doen. Neem initiatief, neem weloverwogen risico’s, maar communiceer te allen tijde. Wanneer je communicatie richting klanten en collega’s op en top is krijg je ontzettend veel feedback en leer je ontzettend snel. Tevens wordt het je dan sneller vergeven wanneer er iets mis gaat, wat natuurlijk altijd kan gebeuren. Bij vragen kan je altijd bij je collega’s van de netwerkgroep terecht. Stuur maar eens een e-mail naar de netwerkgroep rond 23:30 uur; geheid dat je voor middernacht één of meerdere reacties hebt mogen ontvangen.

Wil jij onze klanten ook verrassen door jouw persoonlijke aanpak? Bekijk onze vacatures en overtuig ons tijdens het sollicitatiegesprek!
  

Meer nieuws