De werkweek van Thomas – Sales Support Medewerker bij DataByte

In deze ‘werkweek van..’ lees je hoe persoonlijke ontwikkeling een belangrijk focuspunt is binnen de werkweek van Thomas.

Maandag

Op maandag begin ik samen met mijn collega’s met het doornemen van de Sales Support mailbox. Staan er nog acties open die we voor de vergadering willen afhandelen? Dan gaan we hier direct mee aan de slag. Om half 11 begint de Sales Support meeting. Aan het einde van de meeting bespreken we de Autotask tickets. Via Autotask is inzichtelijk waar we mee bezig zijn en waar de prioriteiten liggen.

Lunchen doen wij altijd met collega’s in het café. Een leuk moment om het weekend door te spreken en te ontspannen! De maandag is altijd erg druk en een echte opstartdag. Je weet nog niet wat er gaat komen die week, maar bespreekt al zoveel mogelijk tijdens de teammeeting. De mailbox zit vol met vragen over offertes, contracten en facturen. Hier gaan we in de middag met het team mee aan de slag. Ik rond alles af en zet vervolgacties uit. Sinds september 2018 ben ik begonnen met de HBO opleiding Sales & Accountmanagement. Via DataByte krijg ik de kans om mijzelf van Sales Support medewerker te ontwikkelen naar Accountmanager. Hiervoor ga ik elke dinsdag naar school en ’s-avonds ga ik aan de studie. Vanuit DataByte heb ik een Navigator die mij helpt in deze ontwikkeling.  De combinatie werken en studeren is best pittig. Maar Accountmanager is mijn stip en daar ga ik voor!

Dinsdag

Dinsdag is schooldag! Voordat ik naar school ga werk ik nog 1,5 uur thuis. Ik open de mailbox. Mails die ik snel op kan pakken, beantwoord ik meteen. Spoedaanvragen stuur ik door naar de collega’s op kantoor. Binnen de afdeling kunnen we elkaars taken overnemen, zodat er nooit iets blijft liggen. Om half 11 begint school. Deze periode behandelen we onderwerpen als sales vaardigheden en bedrijfseconomie. We leren de organisatie zien vanuit een salesblik. Wie in het organogram zijn er bijvoorbeeld betrokken bij het verkoopproces? ’s-Middags oefen ik verder aan mijn sales pitch, een belangrijke opdracht. Ik heb erg positieve feedback ontvangen van mijn teamgenoten, dat geeft me vertrouwen! ’s-Avonds loop ik de mailbox van het werk nog even door. Zijn er bijzondere mails, collega’s die antwoord vragen? Deze mails werk ik vast weg. Dit doe ik zodat ik woensdag niet met te veel extra workload aan de dag begin.

Woensdag

Deze woensdag heb ik offertes gemaakt voor klanten, dingen uitgezocht over facturen en contractuele vragen beantwoord. Binnen het team ben ik gespecialiseerd in telefonie. De meeste aanvragen hiervoor behandel ik. Op dit moment ben ik aan het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn voor een zorgverbinding. Dit is een aparte beveiligde internet verbinding die speciaal wordt opgezet voor de zorgbranche. Een memorabel moment van vandaag was het moment van het plaatsen van de foto van de NAC / DataByte Voetbaldag in het pand. Ik ben er oprecht trots op!

Thomas: ‘’ Dat vind ik ook zo leuk aan het werken bij DataByte: dat je het samen doet en dat het zo afwisselend is!’’

Ik werk nog maar 3 jaar bij DataByte en dan krijg je zo’n prominente plek in het nieuwe interieur. Collega’s geven leuke complimenten naar aanleiding van de foto. Bijvoorbeeld over het teamwork (wat ook te zien is op de foto) wat ze in mij als collega herkennen. Sales Support is de spin in het web binnen de organisatie. We hebben met zoveel afdelingen te maken. Teamwork en samenwerking is dus enorm van toepassing binnen mijn huidige job! Dat vind ik ook zo leuk aan het werken bij DataByte: dat je het samen doet en dat het zo afwisselend is!

Donderdag

Donderdag is vaak een drukke dag omdat er dan veel Accountmanagers en collega’s van Pre-sales binnen zijn. Zij lopen op zo’n dag langs met een vraag over hoe een contract is opgebouwd of met een vraag vanuit de klant. Ook komt pre-sales sparren op het moment dat ze een nieuwe dienst willen aanbieden. Dan denk ik mee hoe we dit in een offerte kunnen vangen of hoe het aan de achterkant geborgd kan worden.

Een Engineer biedt een technische boodschappenlijst die wij verder aanvullen. Welke verbinding is er beschikbaar? Wij helpen de voordelen voor de klant te bepalen op hardware en licenties. We proberen het meest gunstige plaatje voor de klant op te zetten.

‘’ Op deze manier zijn we sparringpartner voor Infra en Sales om de klantverwachting te overtreffen! ‘’

Vrijdag

Vrijdagochtend hadden we de standaard dag opstart. Om half 10 had ik samen met Erwin en Johan een afspraak met een leverancier. Daarna stond dit interview voor de werken bij site gepland. Ja, in de spotlight staan bevalt me wel! 😊 Ik ga hierna nog verder met het beantwoorden van mails en het reageren op contract- en offerte vragen. Om 16.30 uur ga ik naar de vrijdagmiddagborrel waar we met zijn allen het weekend in luiden!

Waarom raad jij DataByte als werkgever aan?

Je krijgt hier een eerlijke kans om jezelf te ontwikkelen, er wordt in je eigen kracht geloofd! Daarnaast zijn er onwijs leuke collega’s, waardoor je jezelf hier snel thuis voelt. Het voelt bijna als familie!

 

 

Meer nieuws