Arjan vertelt: ‘’door het enthousiasmeren van de klant is een stapje extra zetten geen probleem, dat gaat dan vanzelf! ‘’

In de blog van 20 augustus vertelde collega Kevin over hoe hij de klantverwachting keer op keer overtreft. Nu neemt collega Arjan (Senior Netwerk Engineer/ IT Manager) je mee in hoe hij dat stapje extra zet!

Arjan vertelt over de live demo’s die hij doet:

”Zelf doe ik regelmatig werkzaamheden met betrekking tot Microsoft 365/ SharePoint. Ik heb nu een paar keer gehad dat klanten twijfelen of ze de overstap wel willen maken naar deze cloudoplossing of toch nog traditioneel blijven werken.

Pre-Sales voert de eerste gesprekken bij de klant, maar soms twijfelt de klant nog steeds.

Op dat moment kan ik bij de klant een live-demo geven, ze de mogelijkheden laten zien en alle voor- en nadelen uitleggen. Omdat ze er dan een beeld van hebben, kan de klant direct hun vragen kwijt waar ze in hun organisatie verwachten tegenaan te gaan lopen, waarna ik vervolgens kan laten zien hoe we dat kunnen oplossen. Is hier geen kant-en-klare oplossing voor? Dan hebben we tijd om deze wel te vinden, zodat de klant ook tevreden is en niet achteraf teleurgesteld is.

Door deze live demo’s heb ik de klanten enthousiast gekregen en kiezen ze het product wat het beste bij hun wensen past. De relatie met de klant is op deze manier direct al heel open en persoonlijk en daarbij is de verwachting van de klant ook beter in kaart gebracht.”

Kortom, door het enthousiasmeren van de klant is een stapje extra zetten geen probleem, dat gaat dan vanzelf!

Arjan, wat is jouw favoriete dag in jouw functie als Senior Netwerk Engineer?

”Mijn favoriete werkdag is toch wel een dag waarin ik veel afwisseling heb en ik met Microsoft 365 kan werken binnen een groot project!”

Een project waarin jij mooi de klantverwachting kan overtreffen dus! Hoe ziet zo’n project of dag eruit?

”Eerst ga ik met de klant in gesprek om samen met pre-sales alle wensen in kaart te brengen. Als pre-sales bijna klaar is met het ontwerp, dan is het tijd om alles daadwerkelijk te inventariseren en om te checken of alles (vooral de verwachtingen en wensen van de klant) herder is. Daarna ga ik een tijdsplan uitschrijven. Na dit plan, start het project.

Soms komen we er na een demo bij de klant achter dat sommige dingen nog niet helemaal goed ingericht zijn, dit passen we dan aan. Via een demo werken is fijn, omdat je direct kan laten zien dat wat de klant initieel vraagt, bijvoorbeeld helemaal niet kan. Om de klant mee te nemen in de systemen helpt.

Het leukste is het project vind ik dat ik van A tot Z verantwoordelijk ben. Bijvoorbeeld voor de communicatie met pre-sales, zorgen dat de klant aan het eind en tijdens het traject tevreden is. We gaan meer van dit soort projecten krijgen, veel klanten gaan naar de Cloud. Ik heb nu ook sinds een half jaar mijn Microsoft certificering Office 365. Ik vind het product en de omgeving leuk. Er zijn altijd nieuwe opties en ontwikkelingen.

Niet iedere dag het zelfde doen, veel afwisseling en continue ontwikkeling naar de toekomst toe, dat vind ik zo mooi aan mijn werk!”

Ook werken als Netwerk Engineer? Solliciteer dan direct op onze vacature voor Medior Netwerk Engineer of Senior Netwerk Engineer!

Meer nieuws