Na 23.940 aangemaakte tickets was het tijd voor iets nieuws!

Van Eerstelijns medewerker naar Sales Coördinator

Joyce heeft ruim 8,5 jaar gewerkt op onze eerstelijns. Maar liefst 23.940 tickets heeft ze aangemaakt! Met deze ervaring op zak was het voor Joyce tijd voor een nieuwe stap. Zij ontwikkelde zich naar de functie Sales Coördinator. Hoe, waarom en wat haar nieuwe functie inhoudt? Je leest het in dit blog.

‘’Na 8,5 jaar de functie Eerstelijns medewerker te hebben gedaan, was het tijd voor iets nieuws. De functie is ook veranderd door de jaren heen. Vroeger was de functie afwisselender. Inmiddels zijn we als organisatie zo gegroeid en uitgebreid, dat de werkzaamheden meer geclusterd en verdeeld zijn over verschillende collega’s met ieder zijn eigen werkzaamheden. Het klantcontact is iets wat ik erg leuk vind, dus in een nieuwe functie moest dit sowieso een groot onderdeel zijn!’’ aldus Joyce.

Klantcontact als rode draad

‘’Ik ben met mijn leidinggevende en de directie in gesprek gegaan, heb mijn wensen aangeven en samen hebben we bekeken wat er mogelijk is. Met mijn achtergrond als directiesecretaresse en ruimte ervaring met klanten én de wens vanuit sales om administratief meer ondersteund te worden, ontstond een mooie kans. Als ik de administratie voor sales uit handen neem, ontzorg ik hen, heb ik klantcontact en kan sales zich op andere prioriteiten bij onze klanten richten. Zo staat iedereen in zijn kracht, met de klant altijd op nummer één!’’

Proefperiode

‘’Ik ben gestart met een proefperiode. In de eerste 3 maanden heb ik de sales coördinatie op me genomen voor Wim en Peter. Zo konden we van beide kanten bekijken en ervaren of het een match was! Na deze drie maanden heb ik de gehele sales coördinatie naar me toe getrokken en ben ik stap voor stap het proces aan het verbeteren.‘’

Afwisseling, afwisseling en afwisseling!

‘’Er zijn erg veel verschillende dingen die ik nu doe om sales te ondersteunen. Van contracten, het rapporteren van marketing campagnes tot het stroomlijnen van rapportages. Hier komt veel nieuwe informatie bij kijken. De organisatie en collega’s ken ik natuurlijk al. Ik weet bij wie ik welke informatie kan ophalen en alle collega’s zijn erg bereid me te helpen. Ook ken ik veel klanten al vanaf de Eerstelijns. Dit contact is dus ook altijd snel gelegd. Maar de afwisseling is juist ook wat ik zoek in een functie. En dat heb ik gevonden! 😊 ‘’

Waarom ik graag bij DataByte werk?

‘’Dat is toch wel de fijne werksfeer die er onderling is! En de kansen die ik krijg en variatie en vrijheid die ik zelf kan pakken om mijn functie zo optimaal mogelijk in te richten. Het is leuk dat collega’s kwaliteiten bij me herkennen. Dit geeft nieuwe energie. ‘’

Meer nieuws